poniedziałek, 4 sierpnia 2014

Farby naturalne w sypialni

Zastąpienie chemii jest nieskomplikowane i z pewnością nie droższe. ściany pomalowane farbami naturalnymi są bardziej wyraziste, przyjemnie pachną i za ich pomocą można się kreatywnie wyszaleć. Sypialnia pomalowana farbą wapienną, kazeinową lub glinianą jest od razu gotowa do użytku. Nie trzeba czekać na ulotnienie się nieprzyjemnych zapachów.

 Poniżej: okaz luksusowej sypialni z barokowymi malowidłami na suficie.
Powyżej: Piękną drewnianą podłogę jak i łóżko obrabiamy olejowoskiem. Drewniane elementy na ścianach, jak i drzwi, okna, futryny malujemy farbą olejną. Farba gliniana z dodatkiem pigmentu zieleń miętowa zdobi ściany, kazeinowy środek wiążący i złoty pigment tworzy ozdobną ramę niszy. Malowidła na suficie są oczywiście kwestią talentu. Posługujemy się farbą glinianą z dodatkiem pigmentów: siena czerwona, ochra złocista w różnym nasyceniu. Warto pamiętać że najspektakularniejsze malowidła n. p. w obiektach sakralnych powstały za pomocą farb naturalnych.

Powyżej: Less is more, simple is beautyful. Do obróbki podłogi jak i łóżka używamy olejowosku. Farbą wapienną z dodatkiem pigmentu ochra żółta malujemy ściany.

Powyżej: Nordic style. Drewniany sufit i ściany malujemy białą farbą olejną kryjącą. Łóżko chronimy warstwą oleju pure solid (bez rozpuszczalników)

Powyżej: Na podłogę kładziemy olejowosk pure solid. Ozdobną szafę nacieramy woskiem pszczelim. Drewniane futryny i drzwi malujemy białą farbą olejną. Białą gładzią glinianą pokrywamy sufit i ściany. W tyle widoczną ścianę również pokrywamy gładzią glinianą z domieszką pigmentu umbra palona.

Powyżej: Belki na suficie nacieramy woskiem pszczelim, olej pure solid chroni piękną podłogę. Białą gładzią glinianą pokrywamy ściany. Nie musi ona być rozprowadzona równomiernie. Im więcej nierówności, tym bardziej rustykalny efekt.

Powyżej: Decydujemy się na gładź glinianą z dodatkiem pigmentu umbra brązowo-czarna. Okna jak i sufit malujemy farbą olejną - białą i w odcieniu ścian. Podłogę nacieramy olejowoskiem.

Powyżej: chronimy ściany gruntem olejnym, podłogę obrabiamy ługiem i mydłem marsylskim.

Powyżej: Morocco style. Zieleń spinelowa i kazeinowy środek wiążący pimenty to wszystko co potrzebujemy aby uzyskać taki efekt na ścianie. Jest to technika laserunkowa, czyli podłoże pod warstwą pigmentu jest widoczne.









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz